sunnuntai 11. marraskuuta 2012

Pitkästä aikaa

Nonnii moikka kaikille! Vihdoin ja viimein sain aikaseks kirjoittaa tätä mun blogia eihä viime postauksesta olekkaan kuin joku 3 viikko. Tän 3 viikon aikana on ollu ihan hullusti kaikkea etten ois millään ehtinytkään. Koulussa ollaan tehty näyttötyötä ja harkoissa on pitäny olla treenaamassa kisoja varten jotka oli eilen ja ne meni tooosi hyvin tultiin 4. sijalle!
 Oon myös yrittäny väsätä vaihto hakupakettia joka on yli 2 viikkoa myöhässä, mutta ei ois mulla edes ollut mitään kiirettä tehdä sitä. MUTTA NYT SE ON VIHDOIN VALMIS! Huomenna vaan postiin täytyy viedä se ja all my stress will be gone! On kyllä ollu jos jonkinmoista säätöä sen teko vaiheessa!
Tuossa lopuksi kuva ja meidän kisaohjelma!


maanantai 15. lokakuuta 2012

jotain

Tää päivä oli aikas mukava. Olin mun kaverin Maijan luona ja jotain säädettiin ja lagailtiin. Otin myös kuvii jotka sitte laitan kaikkien niitte papereitte ja kirjeiden mukana Exploriukselle ja sieltä sitte sinne Japaniin. Ja nyt edessä kirjeen kirjottaminen japaniksi... Saas nähä mitä siitäki tulee.
Ja tuossa vielä kuvia. En sano viimesestä mitään :D
Hyvät yöt!

sunnuntai 14. lokakuuta 2012

Hewiä

No niin tässä tulis tää mun lupaamani eka kunnon päivitys xD
Elikkäs nimi on Miia ja asun Jyväskylässä. Opiskelen tällä hetkellä audiovisuaalista vietintää ja oon myös lukion puolella eli ihana kaksoistutkinto pitäis suorittaa :D Harrastan cheerleadingia 4-5 kertaa viikossa jeeee! Rankkaa on välillä mutta ei se mittää (: Aikaa ei hirveesti kavereille ole (tai no olis jos en ois nii pirun laiska) joten tietokone on mitä ihanin ystäväni.
Oon aina ollu kiinnostunu kaikesta Japani hömpötyksestä (animet, mangat ymsyms.) mutta en kuitenkaa  oo mikää yyber ihguttaja ;D Totta puhuen vasta viime vuonna ehkä rupesin vähän enemmän seuraamaan näitä. Halusin lähtee vaihtoon just Japaniin siks koska halusin itelleni enemmän haastetta tähän elämään ja pois ehkä tästä tutusta ja turvallisesta. Musta Japanin kulttuuri on tooosi erilainen ku Suomen ja siks myös tosi kiinnostava ja kokemisen arvoinen. Tässä ollaan sellasella '' helvetti kerrahan sitä vaan eletään'' asenteella liikenteessä joten miksipä ei sitä lähtis vuodeks toiselle puolelle maapalloa.
Ilmotin itteni Exploriuksen sellasee haastatteluun jo viime kuussa ja hyvin meni. Sain 2 päivän päästä haastattelusta jo viestiä että hyväksyisivät mut mielellään vaihto-ohjelmaan. Fiilis nous kyllä kattoon siinä vaiheessa. No sitte varasin jo paikan itelleni ja maksoin varausmaksun. Pari päivää sitte tuli postissa mukava kirjekuori jossa oli monenlaista paperia jotka pitäis täyttää + pitäis kirjottaa 2 kirjettä enkuks ja japaniks ja ottaa 10 kuvaa itestäni, perheestäni, kavereista ja harrastuksista. Eli iso urakka ees ja vähä mietityttää tuo japaniks kirjoittaminen ku en todellakaa vielä osaa paljoa mitään, mutta yritys on kova ja kyllä mä selviin (toivottavasti) :D
Tais jäähä tää liian lyhyeks mut ei se mittää kirjottelen myöhemmin lisää kuitenki. Kiitos jo etukäteen jos jaksoitte vaivata aikaanne tän lukemiseen.




lauantai 13. lokakuuta 2012

Blogin avaus!

Joo eli päätin aloittaa kirjoittamaan blogia! Nyt on sellanen sopiva ja mielenkiintoinen elämän tilanne käynnissä, että jotkut jaksais ees lukea mun blogia. Eli oon menossa vuonna 2013 syksyllä Japaniin vaihtoon vuodeksi! Tää mun blogi perustuu suurimmaksi osaksi mun ajatuksista ja tekemisistä pitkin vuotta ennen vaihtoon lähtöä ja sitten pidän tätä samaa blogia varmaan siellä Japanissa ollessani. Ensimmäinen kunnon blogiteksti tulee varmaan huomenna ja sillon kerron vähän itestäni ja myös enemmän tästä vaihtoon lähtemisestä. Toivottavasti mahdollisimman moni lukee tätä ja lähettelee kommentteja!


Miia kiittää ja kuittaa! (: