Täällä menee hyvin. Oon alottanut koulun jo ja saanu kavereita jee :D Meillä on ekat 3 viikkoa koulussa vaan pelkkää japanin opiskelua 3 tuntia päivässä joten on ollut aika lepposta. Mun lisäks meijän koulussa on 4 muuta vaihto-oppilasta 2 poikaa Saksasta, tytto Kanadasta ja poika Australiasta. Ja mun koulu ei oo yhtää tiukka: ei oo koulupukua, saa käyttää meikkiä ja ne ei välitä mitään mun lävistyksistä :D
Isäntäperheen kanssa tullaan hyvin juttuun. Joka sunnuntai me mennään yhessä syomään ulos ja shoppailemaan. Hostäiti ja hostisä on tosi kiireisiä, molemmat käy toissä joten autan kotona parhaani mukaan. Hostsiskon (joka on siis 8-vuotias) kanssa me ollaan usein kahestaan kotona ja katotaan Disney chanelilta Phineas ja Ferbia iha best show ever xDD Hostperhe haluaa koko ajan ostaa mulle jotain vaikka ei todellakaan tarttis :D
Mulla ei oo oikeen vielä iskenyt mitään koti-ikävää, mutta oon ollukki täällä vasta vähän aikaa joten ei ihme. Ihmiset on Japanissa toosi ystävällisiä ja aina auttaa vaikka ois kuinka kiire. En oo kokenut vielä oikeen vielä mitään ärsyttävää täällä joten tällä hetkellä blogissa vaan hehkutan kuinka kivaa mulla on täällä :D
Oon kyllä tosi laiska kirjottaa blogia, koska en jaksa nyt hirveesti yksityiskohtia mun päivistä kertoa mutta lupaan tehdä mun perus viikosta yksityiskohtaisemman postauksen kuhan mun koulu alkaa kunnolla.
Ja tosiaan voin laittaa vasta kuvia sitten kun saan netin toimiin mun omassa koneessa.
Ps. Mun koulussa on liikaa hyvännäkoisiä jätkiä ei mulla muuta xD Peace
keskiviikko 11. syyskuuta 2013
maanantai 26. elokuuta 2013
日本でいます!
Moikka! Joo eli taalla ollaan ja kivaa on ollut! Saavuin torstaina Naritan lentokentalle josta me lahdettiin meidan hotellille. Meilla oli 3 ekaa paivaa ``valmistautumisleiria`` jossa kaytii lapi perusjuttuja Japanista ja opetettii hyodyllista Japania. Ekana paivana mulla oli hirvea jetlag,jonka takia tulin sit vahan kipeaksi ja se ei ollut herkkua :/ Mutta osallistuin kuitenki normaalisti tunneille ja leiriin.
Leirin jalkeen lahdimme sitte Tokyo Stationiin, jossa soimme ja sielta sitten aluevalvojamme hakivat meidat isantaperheisiin. Mun aluevalvoja on tosi mukava ja mentii makkariin tunniks juttelee jonka jalkeen mentiin 4 eri junallla Tana Eki:in, jossa mua odotti hostaiti ja sisko. Molemmat oli heti niin mukavia ja sanoin heille, etta japanini ei oo todellakaan mikaan hyva, mutta he ymmarsivat. Heti kotiin saavuttua kaytiin lapi saannot joita ei ollu paljoakaan :D Tuli paljon kielen kanssa ongelmia, mutta ymmarsin kuitenki kaikki sitten lopulta. Hostaiti pyysi, etta kutsun heita Mamaksi ja Papaksi :D Sen jalkeen tapasin hostisan joka tuli toista ja me menimme yhdessa taluttamaan perheen koiraa (Chami). Hostisan kanssa tullaan niiiiin hyvin juttuun ja han on tooosi mukava! Samaisena iltana mentiin Japanilaiseen kesafestivaaliin, jossa oli niin paljon ihmisia ja hyvaa ruokaa!
Seuraavana paivana herattiin aikasin ja mentiin ostaa mulle uusi kamera (canon 600D) SE ON NIIN HYVA!! ja mentiin syomaan, ottaa purikura ja pelaamaan peleja Arcadeen! Oli hauskaa! sen jalkeen soimme ja juttelimme ja katsottiin yhdessa tv:ta ja menimme nukkumaan.
Eilen herattiin aikasin, hostaidin ja isan piti lahtee toihin joten jaatiin 13 saakka hostsiskon (Nana-chan) kanssa kotiin, jonka jalkeen lahdimme hostsikon Englantikouluu. Siella oli paljon lapsia, jotka huusi ja olivat ihan sekasin :D mutta siellaoli hauskaa. Siella sitten meni koko paiva ja tultiin kotiin takasin illalla ja syotiin ja katottiin yhessa taas telkkaria :D Mutta se on varmaan parasta paivassa kun paasee kertoo kuulumiset hostaidille paivasta ja nauraa televisiolle samalla! (::
Tanaan mennaan aluevalvojan ja hostsiskon kanssa kaupungintalolle rekisteroimaan mut tahan kaupunkii tai jotain sellaista :D Huomenna lahen kolmeks paivaks yhelle leirille opettaa englantia japanilaisille oppilaille :D En tiia mita siita tulee, mutta kirjoittelen siita sitten myohemmin. Koulu mulla alkaa ens viikolla, maanantaina me mennaa vaa kaymaa iltapaivalla koulussa ja sitten tiistaina se sitten alkaa. Iiiks kun jannittaa :D Mutta anteeksi kun ei ole kuvia en voi laittaa niita taha hostaidin koneeseen :D Mutta niitakin on tulossa!
Leirin jalkeen lahdimme sitte Tokyo Stationiin, jossa soimme ja sielta sitten aluevalvojamme hakivat meidat isantaperheisiin. Mun aluevalvoja on tosi mukava ja mentii makkariin tunniks juttelee jonka jalkeen mentiin 4 eri junallla Tana Eki:in, jossa mua odotti hostaiti ja sisko. Molemmat oli heti niin mukavia ja sanoin heille, etta japanini ei oo todellakaan mikaan hyva, mutta he ymmarsivat. Heti kotiin saavuttua kaytiin lapi saannot joita ei ollu paljoakaan :D Tuli paljon kielen kanssa ongelmia, mutta ymmarsin kuitenki kaikki sitten lopulta. Hostaiti pyysi, etta kutsun heita Mamaksi ja Papaksi :D Sen jalkeen tapasin hostisan joka tuli toista ja me menimme yhdessa taluttamaan perheen koiraa (Chami). Hostisan kanssa tullaan niiiiin hyvin juttuun ja han on tooosi mukava! Samaisena iltana mentiin Japanilaiseen kesafestivaaliin, jossa oli niin paljon ihmisia ja hyvaa ruokaa!
Seuraavana paivana herattiin aikasin ja mentiin ostaa mulle uusi kamera (canon 600D) SE ON NIIN HYVA!! ja mentiin syomaan, ottaa purikura ja pelaamaan peleja Arcadeen! Oli hauskaa! sen jalkeen soimme ja juttelimme ja katsottiin yhdessa tv:ta ja menimme nukkumaan.
Eilen herattiin aikasin, hostaidin ja isan piti lahtee toihin joten jaatiin 13 saakka hostsiskon (Nana-chan) kanssa kotiin, jonka jalkeen lahdimme hostsikon Englantikouluu. Siella oli paljon lapsia, jotka huusi ja olivat ihan sekasin :D mutta siellaoli hauskaa. Siella sitten meni koko paiva ja tultiin kotiin takasin illalla ja syotiin ja katottiin yhessa taas telkkaria :D Mutta se on varmaan parasta paivassa kun paasee kertoo kuulumiset hostaidille paivasta ja nauraa televisiolle samalla! (::
Tanaan mennaan aluevalvojan ja hostsiskon kanssa kaupungintalolle rekisteroimaan mut tahan kaupunkii tai jotain sellaista :D Huomenna lahen kolmeks paivaks yhelle leirille opettaa englantia japanilaisille oppilaille :D En tiia mita siita tulee, mutta kirjoittelen siita sitten myohemmin. Koulu mulla alkaa ens viikolla, maanantaina me mennaa vaa kaymaa iltapaivalla koulussa ja sitten tiistaina se sitten alkaa. Iiiks kun jannittaa :D Mutta anteeksi kun ei ole kuvia en voi laittaa niita taha hostaidin koneeseen :D Mutta niitakin on tulossa!
keskiviikko 14. elokuuta 2013
来週私は日本に行きます!
Tasan viikon kuluttua lähen Japaniin! Ei sitä vaan voi uskoa, että aika on mennyt niin nopeesti. Tuntuu ku vasta eilen oisin päättänyt lähteä Japaniin vaihtoon! Mutta onhan siitä jo vuos, kun hain exploriukselle vaihto-opiskelijaksi. Ja tässä sitä ollaan kaikki asiat hoidettuna tai no vakuutusta en oo vielä saanut sähköpostiini, mutta sekin tulee aivan piakkoin. Ei tarvitse enää muuta kuin ostaa loput tuliaiset ja pakata matkalaukku! Ja vola matka alkaakin jo!
Kuinka odotankaan sitä, että pääsen lentokoneesta ulos ja astun Naritan lentokentälle ja viettämään 3 ekaa päivää tokiossa :) Ja myös sitä, että nään ensimmäistä kertaa isäntäperheen ja pääsen tutustumaan heihin kunnolla. Ja kuinka ensimmäistä kertaa pääsen kouluun! Vaikka kielitaitoni ei todellakaan oo sieltä parhaimmasta päästä niin se ei tuuu todellakaan mun menoa estämään! xD Muutenkin toivon , että löytäisin itsestäni aivan uusia puolia mitä en oo ikinä tajunnut, että mussa on. Mutta onhan tässä tunteetkin ollut pinnassa, kun sitä tajuaa, että perhe ja kaverit jää tänne eikä ole ihan siinä käden ulottuvilla...
Voin kyllä sanoa, että tää vuosi tulee tekemään mulle niin hyvää tai ainakin toivon niin. Haluan kaiken sen kurjankin kokea mitä on varmasti tulossa ja oon kyllä henkisesti siihen valmistautunutkin. Toivottavasti takaisin tullessa oon parempi ja paljon kypsempi ihminen ja, että muutkin huomaavat sen :)
(Ps. Anteeks kuvat, En muute todellakaa omista minkäänlaista kameraa, mutta Japanista ostan oikeen ihanan Canon 600D:n )
Kuinka odotankaan sitä, että pääsen lentokoneesta ulos ja astun Naritan lentokentälle ja viettämään 3 ekaa päivää tokiossa :) Ja myös sitä, että nään ensimmäistä kertaa isäntäperheen ja pääsen tutustumaan heihin kunnolla. Ja kuinka ensimmäistä kertaa pääsen kouluun! Vaikka kielitaitoni ei todellakaan oo sieltä parhaimmasta päästä niin se ei tuuu todellakaan mun menoa estämään! xD Muutenkin toivon , että löytäisin itsestäni aivan uusia puolia mitä en oo ikinä tajunnut, että mussa on. Mutta onhan tässä tunteetkin ollut pinnassa, kun sitä tajuaa, että perhe ja kaverit jää tänne eikä ole ihan siinä käden ulottuvilla...
Voin kyllä sanoa, että tää vuosi tulee tekemään mulle niin hyvää tai ainakin toivon niin. Haluan kaiken sen kurjankin kokea mitä on varmasti tulossa ja oon kyllä henkisesti siihen valmistautunutkin. Toivottavasti takaisin tullessa oon parempi ja paljon kypsempi ihminen ja, että muutkin huomaavat sen :)
(Ps. Anteeks kuvat, En muute todellakaa omista minkäänlaista kameraa, mutta Japanista ostan oikeen ihanan Canon 600D:n )
maanantai 29. heinäkuuta 2013
Hisashiburi!
Pahoitteluni kun en oo tänne oikeen mitää kirjoitellut! Lupaan kirjotella tänne enemmän tästä lähtien :)
Elikkäs halusin kirjottaa tänne nyt tilanne katsauksen ennen kun lähtö häämöttää. Eli 23 päivän päästä lähden Yokohamaan Japaniin 10 kk vaihtoon.
Isäntäperheeseeni kuuluu äiti, isä, 8-v pikkusisko ja 27-v isosisko (joka asuu Osakassa oman perheensä kanssa).
Mun koulu sijaitsee Sagamiharassa ja mulla on kouluun n. 50 minuutin matka. Koulu on nimeltään Kanagawa Sogo Sangyo high school ja oppilaita koulussa on n. 700 ja koulussa EI käytetä koulupukuja :( Oon ehkä lievästi pettyny, koska ootin saavani käyttää koulupukua but no can do. Mutta muuten tykästyin kouluun, koska se on tosi moderni ja hieno varsinki sisältä päin! Koulu muutenkin vaikuttaa sellaselta rennolta ja aika kansainväliseltä, mutta en oo iha varma sen näkee sitten (:
Löysin googlesta pari kuvaa koulun sisältä! Hieno on!
Elikkäs halusin kirjottaa tänne nyt tilanne katsauksen ennen kun lähtö häämöttää. Eli 23 päivän päästä lähden Yokohamaan Japaniin 10 kk vaihtoon.
Isäntäperheeseeni kuuluu äiti, isä, 8-v pikkusisko ja 27-v isosisko (joka asuu Osakassa oman perheensä kanssa).
Mun koulu sijaitsee Sagamiharassa ja mulla on kouluun n. 50 minuutin matka. Koulu on nimeltään Kanagawa Sogo Sangyo high school ja oppilaita koulussa on n. 700 ja koulussa EI käytetä koulupukuja :( Oon ehkä lievästi pettyny, koska ootin saavani käyttää koulupukua but no can do. Mutta muuten tykästyin kouluun, koska se on tosi moderni ja hieno varsinki sisältä päin! Koulu muutenkin vaikuttaa sellaselta rennolta ja aika kansainväliseltä, mutta en oo iha varma sen näkee sitten (:
Löysin googlesta pari kuvaa koulun sisältä! Hieno on!
Tänään lähden aamulla Helsinkiin hakemaan viisumia Japanin Suurlähetystöstä. Herätys ois 5.45 ja kello on nyt 2.33 hups...
Mutta nyt nukkumaan yöt!
sunnuntai 10. helmikuuta 2013
Kuulumisia ja tahdon uuden tyylin!
Hellouuu ihmiset!
En oo kirjotellu pitkiin pitkiin aikoihin, joten aattelin et nyt ois sopiva hetki sillekkin. Japanin reissun suunnalta ei oo tullut oikein mitään uutta. Oon käyny parissa valmennustilaisuudessa joissa on kerrottu minkälaista siellä vaihdossa olis sitte jne. Ihan hyödyllistä tietoa on tullu ja nyt sitä toivois vielä enemmän ja enemmän että olis jo lähdön aika :D Mutta pitää olla kärsivällinen ;)
Mutta sitte aattelin hypätä ihan toiseen aiheeseen nimittäin mun tyyliin. Oon jo pitkän ajan ihaillu aasialaisten etenki korealaisten laulajien ja bändien tyylejä!! Esimerkiks G-Dragon, 2ne1, B.A.P jne. Mää tahdon kanssa pukeutua sellasiin hip hop tyylisiin vaatteisiin mut musta tuntuu tai siis mä tiedän että täällä saatanan peräkylässä ei oo mitään ton tyylisiä vaatekauppoja!
G-Dragon
2ne1
B.A.P
En kyllä ees tiiä sopisko tollanen tyyli mulle, mutta mun on ainaki pakko kokeilla! EHDOTTAKAA MULLE JOTAIN HYVIÄ KAUPPOJA/NETTIKAUPPOJA JOISSA MYYTÄIS TON TYYLISIÄ VAATTEITA!!!
Eli joo ei mulla enäää tän ihmeeempiä ole kerrottava. Toivottavasti saan kohta lisää tietoa vaihto vuodesta niin voin ja jaksan kirjotella enemmän :)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)







