maanantai 26. elokuuta 2013

日本でいます!

Moikka! Joo eli taalla ollaan ja kivaa on ollut! Saavuin torstaina Naritan lentokentalle josta me lahdettiin meidan hotellille. Meilla oli 3 ekaa paivaa ``valmistautumisleiria`` jossa kaytii lapi perusjuttuja Japanista ja opetettii hyodyllista Japania. Ekana paivana mulla oli hirvea jetlag,jonka takia tulin sit vahan kipeaksi ja se ei ollut herkkua :/ Mutta osallistuin kuitenki normaalisti tunneille ja leiriin.

Leirin jalkeen lahdimme sitte Tokyo Stationiin, jossa soimme ja sielta sitten aluevalvojamme hakivat meidat isantaperheisiin. Mun aluevalvoja on tosi mukava ja mentii makkariin tunniks juttelee jonka jalkeen mentiin 4 eri junallla Tana Eki:in, jossa mua odotti hostaiti ja sisko. Molemmat oli heti niin mukavia ja sanoin heille, etta japanini ei oo todellakaan mikaan hyva, mutta he ymmarsivat. Heti kotiin saavuttua kaytiin lapi saannot joita ei ollu paljoakaan :D Tuli paljon kielen kanssa ongelmia, mutta ymmarsin kuitenki kaikki sitten lopulta. Hostaiti pyysi, etta kutsun heita Mamaksi ja Papaksi :D Sen jalkeen tapasin hostisan joka tuli toista ja me menimme yhdessa taluttamaan perheen koiraa (Chami). Hostisan kanssa tullaan niiiiin hyvin juttuun ja han on tooosi mukava! Samaisena iltana mentiin Japanilaiseen kesafestivaaliin, jossa oli niin paljon ihmisia ja hyvaa ruokaa!

Seuraavana paivana herattiin aikasin ja mentiin ostaa mulle uusi kamera (canon 600D) SE ON NIIN HYVA!! ja mentiin syomaan, ottaa purikura ja pelaamaan peleja Arcadeen! Oli hauskaa! sen jalkeen soimme ja juttelimme ja katsottiin yhdessa tv:ta ja menimme nukkumaan.

Eilen herattiin aikasin, hostaidin ja isan piti lahtee toihin joten jaatiin 13 saakka hostsiskon (Nana-chan) kanssa kotiin, jonka jalkeen lahdimme hostsikon Englantikouluu. Siella oli paljon lapsia, jotka huusi ja olivat ihan sekasin :D mutta siellaoli hauskaa. Siella sitten meni koko paiva ja tultiin kotiin takasin illalla ja syotiin ja katottiin yhessa taas telkkaria :D Mutta se on varmaan parasta paivassa kun paasee kertoo kuulumiset hostaidille paivasta ja nauraa televisiolle samalla! (::

Tanaan mennaan aluevalvojan ja hostsiskon kanssa kaupungintalolle rekisteroimaan mut tahan kaupunkii tai jotain sellaista :D Huomenna lahen kolmeks paivaks yhelle leirille opettaa englantia japanilaisille oppilaille :D En tiia mita siita tulee, mutta kirjoittelen siita sitten myohemmin. Koulu mulla alkaa ens viikolla, maanantaina me mennaa vaa kaymaa iltapaivalla koulussa ja sitten tiistaina se sitten alkaa. Iiiks kun jannittaa :D Mutta anteeksi kun ei ole kuvia en voi laittaa niita taha hostaidin koneeseen :D Mutta niitakin on tulossa!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti